3D NAVIGATION MENU USING HTML CSS JS

Hello Coders
in this article we are making 3D NAVIGATION BAR using HTML CSS AND JS.
DOWNLOAD GIVEN BELOW 





HTML CSS CODE 


<!DOCTYPE html>
<html lang="en" >
<head>
  <meta charset="UTF-8">
  <title>CodePen - Creative Menu Item Hover</title>
  <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<link href="https://fonts.googleapis.com/css2?family=Poppins:wght@900&display=swap"
rel="stylesheet"><link rel="stylesheet"
href="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/normalize/5.0.0/normalize.min.css">
<link rel="stylesheet" href="./style.css">
<style>
body {
  display: flex;
  min-height: 100px;
  font-family: "Poppins", sans-serif;
  color: #ffffff;
  background-color: #212121;
}

.navigation {
  margin: 100px;
  padding: 100px;
  list-style: none;
  height:50px;
width:100px;
  display:flex;
}

.navigation__link {
  position: relative;
  display: block;
  font-weight: 900;
  font-size: 5rem;
  line-height: 1.5;
  text-decoration: none;
  color: transparent;
  -webkit-text-stroke: 1px #ffffff;
  -webkit-user-select: none;
     -moz-user-select: none;
      -ms-user-select: none;
          user-select: none;
}
.navigation__link:hover {
  color: #ffffff;
  -webkit-text-stroke: 1px #212121;
  transition: 0.25s;
}
.navigation__link:hover::before {
  transform: translate(12px, -12px);
  color: #ff1744;
  -webkit-text-stroke: 1px #212121;
}
.navigation__link:hover::after {
  transform: translate(24px, -24px);
  color: #4dd0e1;
  -webkit-text-stroke: 1px #212121;
}
.navigation__link::before, .navigation__link::after {
  content: attr(data-text);
  position: absolute;
  top: 0;
  left: 0;
  z-index: 1;
  transition: 0.5s;
  -webkit-text-stroke: 1px transparent;
}
.navigation__item{
padding:10px;
  font-size:3px;
}
.navigation__item .navigation__link{
  font-size:50px;
}

</style>
</head>
<body>
<!-- partial:index.partial.html -->
<ul class="navigation">
  <li class="navigation__item">
    <a class="navigation__link" href="#" data-text="Home">Home</a>
  </li>
  <li class="navigation__item">
    <a class="navigation__link" href="#" data-text="About">About</a>
  </li>
  <li class="navigation__item">
    <a class="navigation__link" href="#" data-text="Portfolio">Portfolio</a>  
  </li>
  <li class="navigation__item">
    <a class="navigation__link" href="#" data-text="Team">Team</a>
  </li>
  <li class="navigation__item">
    <a class="navigation__link" href="#" data-text="Contact">Contact</a>
  </li>
</ul>
<!-- partial -->
 
</body>
</html>

CODEPEN LINK

TELEGRAM LINK

Post a Comment

Previous Post Next Post